Google está imune a ciclos de propaganda

google.jpg 

Fazendo uma espécie de observatório das grandes empresas de TIC mundiais, e os reflexos da crise financeira recente em suas performances, pesquei esta notícia do Financial Times de hoje:

Google ‘immune’ to advert cycles
By Andrew Edgecliffe-Johnson

Published: January 25 2008 02:00 | Last updated: January 25 2008 02:00

The growth in online advertising should not be derailed by any downward move in the US economy, Google executives said yesterday, as they expressed confidence in the search engine’s business model’s immunity to the broader advertising cycle, reports Andrew Edgecliffe-Johnson .Digital media’s share of marketing budgets would continue to rise, said Nikesh Arora, head of the search engine’s activities in Europe, as the “imbalance” between where consumers spent their time and where marketers spent their money corrected itself.”The trend right now is stronger than the trend of the cycle,” he told reporters on the fringes of the World Economic Forum. “Consumer behaviour is moving to the net and marketers want to follow the consumer.”

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair /  Alterar )

Foto do Google

Você está comentando utilizando sua conta Google. Sair /  Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair /  Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair /  Alterar )

Conectando a %s


%d blogueiros gostam disto: